První generace slavného „es-té-íčka“ se nám ukázala v roce 1994. V tomto roce byla Impreza zároveň poprvé nasazena do mistrovství světa v rallye. Nicméne silniční verze disponovala čtyřválcovým motorem doplněný o turbodmychadlo, což stačilo na výkon nějakých 160 kW (218 koní). Samozřejmostí byl (jako u všech generací) pohon všech čtyř kol.
Na druhou generaci si museli fandové počkat až do roku 2001. Hlavní změnou bylo hlavně to, že se přestal vyrábět dvoudvéřový sedan. Automobilka také představila jak verzi WRX (dvoulitr a 227 koní), tak verzi WRX STI (obsah 2.5 a 300 koní). Vůz dostal hned dvě fáze omlazení neboli faceliftu. Jedna se roku 2004 týkala předních světel, druhá poté přední masky.
Největší takzvané „bum“ přišlo letopočtu 2007 s generací číslo tři. Jednou z prvních obrovských změn bylo to, že se nám nově Impreza představila také jako hatchback. Druhým velmi zásadním krokem bylo, že se i tyto vozy „dočkaly“ naftových motorů, nicméně vrcholné verzi se nafta vyhla obloukem (naštěstí). Na sedan jsme si museli počkat celé 3 roky po představení hatchbacku. Nicméně na výběr se zákazníkům nyní dostalo dvou výkonnostních modelů u WRX (227 a 265 koní), nejdravější možnost byla opět „es-té-í“ s ničím jiným než dvou a půl litrem a turbem a jak jinak než třemi stovkami koní.
Sportovní provedení se pozvolna s dalšími generacemi úplně odklonila od názvu Impreza a nyní se tedy vyrábí jen jako Subaru WRX STI. Pod kapotu se navíc opět vrátil čtyřválec, na síle stroje se ale nic nezměnilo. Stádo koní zůstalo úplné. S novými modely samozřejmě přicházelo spoustu úprav řídících jednotek, zavěšení, diferenciálů a spousty dalších komponentů. Poslední generace bohužel má již řadu odpůrců, podle kterých už tyto vozy nemají nic společného s prvními třemi a už to není ta ona slavná rallye legenda na normální silnici.