Pokud podnikáte, velmi důležitá je práce s lidmi, kterou si musíte dokonale osvojit. Na toto téma bylo napsáno mnoho knih, které užívají složité terminologie, přitom úspěch jednání s člověkem je založen na několika pravidlech, které rozhodně platí napříč všemi odvětvími.
1. Lidé následují toho, komu důvěřují – toto pravidlo platí v osobním životě i v byznysu. Vzbuzujte důvěru.
2. Lidé se rádi spojují s dalšími, kteří mají stejné názory – využívejte pochval a pozitivních připomínek, dejte druhým vědět, že Vaši zákazníci jsou spokojeni.
3. Lidé reagují na časovou tíseň – pokud nabídnete skvělou cenovou nabídku, nezapomeňte na termín do kdy. Získáte větší ohlas na daný produkt.
4. Lidé snadno ztrácí svůj pocit identity – lidé tápou po jistotách, někdy to mohou podpořit i zdánlivě banální situace, proto je vhodné udržet určitý standard, například to je důvod, proč ty nejúspěšnější firmy mají už celá desetiletí stejná loga a firemní kulturu.
5. Lidé jsou zaměřeni na sebe – to znamená, že je jim jedno co nabízíte, pokud to nevysvětlíte jejich jazykem a co z toho budou mít oni.
6. Lidé prohlížejí a nečtou – proto při propagaci buďte slovně minimalističtí, o to více efektivní, co se týče designu.
7. Lidé nevěří na dokonalost – pokud odhalíte nějakou nepatrnou vadu, získáte mnohem větší důvěryhodnost, než kdybyste se holedbali bezchybností.
8. Lidé řeší stejné situace – peníze, zdraví, láska, sex, přátelství, úspěch. To jsou top oblasti, kde chceme mít úspěch. Ukažte lidem, jak pomoci Vašeho produktu dosáhnou tohoto cíle.
9. Lidé chtějí jednoduché návody – lidé se neradi rozhodují. Proto platí, že než desítka produktů, snáze zapůsobí několik „balíčků“, které zjednoduší výběr.
Lidé mají rádi pocit důležitosti – lidé ocení, pokud o ně projevujete zájem i po uzavření obchodu. Proto si je hýčkejte.